L’Hugo, el nou habitant de MONA. Un altre repte vint anys després

Hugo, por Marie Hernandez

L’Hugo, el nou habitant de MONA. Un altre repte vint anys després

La Fundació MONA acaba d’acollir un nou inquilí. Es tracta de l’Hugo, un ximpanzé adult amb problemes psicològics.

Fins ara vivia a La Flèche, un zoològic de l’oest de França en companyia de dues femelles. Els responsables del centre preocupats pel seu benestar es van posar en contacte amb MONA pels episodis d’autoagressió de l’animal. No han pogut descobrir què els desencadenava, però creuen que podria ser l’efecte de la presència de visitants. Van tapar la instal·lació per ocultar-la de la vista del públic, però el primat continuava amb les crisis de manera intermitent.

En el nostre centre de rescat de primats ja vam tenir una experiència d’automutilació d’un dels nostres ximpanzés rescatats l’any 2003, en Nico. Els ximpanzés i els humans s’ha demostrat que comparteixen fins a 9 malalties mentals, des de la depressió, fins a l’ansietat, passant per l’estrès post-traumàtic o l’agorafòbia(1). La Fundació MONA és un centre especialitzat en rehabilitar primats amb problemes físics i psicològics. Aquests són conseqüència de les situacions traumàtiques viscudes durant la primera infància, i tenen un impacte permanent sobre els ximpanzés a la seva etapa adulta(2). Però tot i l’experiència, el cas de l’Hugo suposarà un gran repte per a l’equip.

Et pot interessar:

(1) National Geographic: els ximpanzés utilitzats en espectacles i com mascotes pateixen greus transtorns

(2 )Marcats de per vida, l’altra cara dels primats actors i  mascotes/

Ara la Fundació MONA serà la seva nova llar. Per ajudar-lo amb el canvi, una de les seves cuidadores ha vingut de França i passarà unes setmanes amb nosaltres. Un cop l’Hugo s’adapti a les noves instal·lacions, començarà el procés d’integració amb els que seran la seva nova família, els ximpanzés habitants de Fundació MONA. S’ha arribat a l’acord amb el parc francès que també es transferiran les dues femelles quan ell ja estigui integrant-se, per tal de no separar la família, ja que els ximpanzés fan vincles de per vida.

Un túnel nou per afavorir les integracions

De moment l’Hugo està bé i no ha tingut cap crisi, però ens sembla que el temps pot jugar a la nostra contra. Per tal d’ajudar-lo a conèixer tots els residents de MONA aviat i que estigui sol el menys temps possible, hem construït i instal·lat en un temps rècord un nou túnel que connectarà un altre dormitori interior amb les gàbies d’associació.

Hugo. Marie Hernandez

6.000 eur: És el que ens ha costat fer aquest nou túnel. Si us plau, ajuda’ns amb una donació per tal de fer front a les despeses.

AJUDA’NS AMB UN DONATIU

Amb targeta o PayPal

Bizum

Donatius per Bizum amb el següent codi d’identificació:
01724

*No és possible emetre certificats de donació dels donatius rebuts a través de Bizum per falta de dades.

Si desitges un certificat posa’t en contacte amb nosaltres.

Us mantindrem informats de com avança la seva adaptació.

Moltes gràcies, junts canviem vides!