Primatologia – Recerca i formació

La recerca és una de les eines que tenim al nostre abast per lluitar per un canvi positiu. L’observació i l’estudi dels primats, sense interferir en les seves vides, ens permet comprendre millor les seves necessitats, limitacions, amenaces i perills. Basant-nos en aquests coneixements podem desenvolupar eficaçment estratègies per a la seva avaluació, protecció i ajuda, tant en captivitat com en llibertat.
El nostre departament de Recerca ha establert tres objectius principals al llarg dels anys:

Seguiment dels primats en el centre; suport a la cura i la rehabilitació.
Els cuidadors són els que millor coneixen a aquests animals, però no tenen temps d'observar-los durant el dia. Encara que són testimonis de la majoria dels moments clau, com el moviment entre les instal·lacions, l'alimentació, l'entrenament i tractaments veterinaris, normalment els períodes de temps significativament més llargs entre aquests moments no estan sent observats. Els investigadors i els estudiants estan omplint aquestes llacunes i poden proporcionar importants coneixements. Gràcies a l'estreta col·laboració dels cuidadors i els investigadors obtenim una imatge molt més objectiva i completa de la qualitat de vida i l'activitat dels animals i podem detectar els punts vulnerables abans no es converteixin en problemes.

Proporcionar oportunitats per guanyar experiència i ajudar a formar la pròxima generació de primatòlegs. (Pràctiques empresa, TFG, TFP, TFM, PHD, investigador voluntari)

Creació d'un projecte de recerca, formulació d'un etograma, realització d'observacions, anàlisis de les dades obtingudes, d'interpretació i exposició dels resultats, són algunes de les moltes tasques que un jove investigador ha d'aprendre i practicar si vol aportar una contribució significativa en el futur. A MONA acollim a estudiants de diferents països, universitats i disciplines, oferint-los l'oportunitat d'adquirir experiència i créixer per a convertir-se en un membre funcional de la comunitat científica dedicat a utilitzar la recerca en benefici del benestar animal.
Si t'interessa adquirir experiència, participar en projectes en curs o realitzar un estudi específic, posa't en contacte amb nosaltres mitjançant el següent formulari.

Conscienciar i compartir coneixements mitjançant les col·laboracions, les publicacions i la divulgació.
L'intercanvi d'informació i la transparència permeten que els esforços d'organitzacions com MONA tinguin més impacte. De la mateixa manera que el Departament de Rescat i Rehabilitació comparteix activament les estratègies i protocols relatius al maneig, i que el Departament d'Educació i Conservació es compromet amb el públic en general, el Departament de Recerca està igualment decidit a compartir les seves conclusions amb el públic en general, les organitzacions afins i la comunitat científica, per tal que puguin reportar beneficis per millorar la vida dels primats.
La publicació dels nostres resultats en revistes científiques, la representació a conferències i congressos, la col·laboració amb altres institucions i equips de recerca, ens permet compartir coneixements i augmentar la sensibilització, beneficiant així la protecció i la cura dels primats.
Aquí pots veure algunes de les nostres publicacions científiques:

Matriculació oberta de gener a maig. Si vols fer el projecte de recerca de 4t ESO o el treball de recerca de batxillerat si us plau completa el següent formulari.

• Única formació de postgrau i màster en el àmbit de la primatologia de l'Estat Espanyol.
  • Equip docent format per professionals experts nacionals i internacionals especialitzats a cada àrea. Seguiment personalitzat i tutorització per part de l'equip de coordinació i direcció.
  • Oferta d'una xarxa de 45 centres col·laboradors de pràctiques als 4 continents amb primats en estat silvestre, centres de recuperació, parcs zoològics i altres centres de recerca i universitats col·laboradores.

Per a més informació visita: Máster en Primatología.

Cursos en Primatologia i disciplines associades.
Els nostres cursos van dirigits a totes aquelles persones, estudiants i professionals que desitgin obtenir una comprensió àmplia sobre els primats humans i no-humans, la primatologia i disciplines relacionades i des d’una visió multidisciplinar, abordar l’estudi dels primats.
Per a més informació visita: Campus Virtual.

Formació professionalitzadora 360, amb pràctiques reals i una xarxa internacional de conservació dels primats a la què podràs sumar-te. Forma't amb MONA i aconsegueix la feina dels teus somnis: fundacionmona.org/monatyc

Si tens problemes amb el formulari, contacta’ns a: recerca@fundaciomona.org

Col·laboren:

Logo Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Socialfundacio udgUdg