MONAeduca 2022: Educació ambiental pels nous temps

Repassem amb tu aquests 20 anys de la nostra Unitat d’Educació Ambiental, el present i les novetats de cares al 2022. I per si encara no els coneixes, et presentem l’equip de professionals que hi ha al darrera.

PASSAT

20 anys treballant, i des del principi hem apostat i invertit recursos per oferir una educació ambiental de qualitat, com una eina indispensable pel canvi a millor de la societat.

Les visites guiades educatives per a totes les edats i adaptades a cada tipus de públic, s’han fet sempre en petits grups per no interferir amb el benestar dels primats.

Al llarg dels anys hem fet estudis científics per mesurar si tenien cap impacte en els primats, I els resultats ens han deixat molt satisfets: el nostre sistema respectuós, pot fins i tot tenir un impacte positiu pels grups de primats allotjats a MONA. Un sistema d’auditoria del benestar i de forma de treballar l’educació exportable per a altres santuaris.

Visita el campus vitualPRESENT

100% dels dies lectius del curs 21/22 amb reserva per activitats escolars presencials al Centre de Rescat.

3205 estudiants entre 8 i 18 anys han participat en un estudi propi per mesurar l’efectivitat de l’educació ambiental. Independentment del nivell de formació acadèmica, podem certificar que la majoria van triar respostes PRO conservació en els qüestionaris després de realitzar la visita a MONA.

2022 és l’any en què fem el salt definitiu al món online creant el CAMPUS VIRTUAL MONAA més, gràcies a un sistema de càmeres de darrera generació podem arribar arreu per a continuar amb la nostra tasca de divulgació o educació ambiental.

FUTUR

Continuarem oferint les nostres visites guiades presencials i seguirem dissenyant nous tallers.

Però alhora, la nostra idea sobre el futur de l’educació ambiental demana guanyar cada vegada més espai virtual. Trenquem així les barreres de la distància i arribem arreu. Estem preparats per oferir, entre d’altres:

• activitats i visites virtuals en diversos idiomes des de pre-escolar fins a secundària,
  • suport per als estudiants de batxillerat amb els TR
  • classes online per graus universitaris i màsters

Així portarem l’educació ambiental a moltes més persones, sense massificar el centre de rescat i mantenint el benestar dels primats.

Conèix l’equip de MONAeduca

Tot això no seria posible sense comptar amb un gran equip de professionals, altament format i encara més compromés.

David Riba

DAVID RIBA
Llicenciat en Història i Antropologia per la Universitat de Barcelona.
Màster en Arqueologia Prehistòrica i Evolució Humana per la Universitat Rovira i Virgili.
Investigador del IPHES i de la Unitat de Recerca de MONA.
Responsable del Departament d’Educació Ambiental.

Magali Joffre

PATRICIA G. GONZÁLEZ
Llicenciada en Biologia per la Universitat de Salamanca.
Màster en Primatologia Fund.UdG-F.MONA.
Màster en Formació del Professorat per la Universitat Isabel I de Burgos.
Curs de Monitor d’oci i lleure per l’Escola del MSC de Castella i Lleó.
Departament d’Educació Ambiental.

Marti Masip

MARTÍ MASIP
Graduat en Història per la UAB.
Màster en Primatologia Fund.UdG -Fundació MONA.
Màster de Professorat d’Educació Secundària per la Universitat Internacional de la Rioja.
Departament d’Educació Ambiental.

Aquesta notícia forma part del butlletí per a socis i padrins “Primates, num 43