Caline i Mayumba: dues noves habitants i un retrobament molt esperat

I amb elles, ja són 4 nous ximpanzés acollits a MONA des que vam tornar a la normalitat després de la pandèmia.

La primera va ser la Suzie i uns mesos després, l’Hugo. I és precisament per ell per qui ens fa especial il·lusió aquesta arribada, perquè no només és una nova acollida, sinó que és un retrobament.

Qui són la Caline i la Mayumba?

Doncs són la família de l’Hugo i segur que s’han trobat a faltar molt. L’Hugo va ser el primer a arribar des del zoo de la Fleche pels seus problemes psicològics. Ara que està estable i ha pogut conèixer els altres ximpanzés de MONA, ha arribat el moment que també vinguin elles.

Caline

La Caline va néixer l’any 1986, es desconeix la data exacta.

Va viure en una casa amb humans els primers anys abans d’acabar al zoo de la Fleche. És una ximpanzé molt dolça i tranquil·la, però sap mostrar el seu enuig quan algú o alguna cosa no li agrada.

Tot i portar gairebé 20 anys en companyia dels seus congèneres, no acaba de conèixer bé els codis del comportament dels ximpanzés, perquè va ser molt humanitzada durant els primers anys de vida. Ens expliquen els seus antics cuidadors que degut a això, és una ximpanzé que demana molta atenció.

Mayumba

Va néixer el 8 de maig de 2006 al zoo de la Fleche.

És la filla de l’Hugo i va perdre la seva mare quan tenia 3 anys. L’Hugo la va cuidar molt bé i sempre ha comptat amb Caline que també se’n va ocupar.

La Mayumba és una ximpanzé molt eixerida, una mica princesa i un pèl desconfiada.

La seva arribada a MONA

El viatge per carretera creuant França va durar gairebé tot el dia i ja era fosc quan van arribar a Riudellots de la Selva.

La resta de ximpanzés feia estona que havien sopat i ja estaven dormint als seus nius. Però com sempre, l’arribada de la furgoneta de transport va crear un gran enrenou. Els crits s’alternaven amb estones de silenci, clarament per poder escoltar què passava fora dels seus dormitoris…

Quan va ser el moment de sortir dels transportins ens vam quedar molt sorpresos, perquè per primera vegada ens hem trobat que els nouvinguts no entraven disparats a l’habitació. La Caline s’ho va pensar una bona estona, però a la Mayumba li va costar encara molt més atrevir-se a fer el pas. Però finalment va vèncer les seves pors i va donar el primer pas de la seva nova vida. Un moment molt emocionant, d’aquells que tindrem sempre en el record.

Aviat tornaran a estar amb l’Hugo i hauran de conèixer la que ha estat la seva nova companya aquests mesos, la velleta Suzie. Esperem que aviat es facin també amigues. Us mantindrem informats!

Ajuda’ns a ajudar-nos

Els nostres primats mengen a la setmana uns 550kg de verdura, hortalisses, fruita, fruita seca, arròs, suplements per als més vellets…
I amb la inflació actual les despeses se’ns han disparat. Per això recorrem a vosaltres per a demanar-vos una petita col·laboració per a ajudar-nos a fer front als preus de la seva alimentació.

Recorda que MONA és una entitat d’utilitat pública sense ànim de lucre. I per això ajudar-nos té avantatges fiscals: et podràs desgravar fins al 95% de la teva donació. Més info aquí.