Goril•les de muntanya mig segle després de Dian Fossey

Ja fa 50 anys que Dian Fossey va començar l’estudi dels goril•les de muntanya a les Virunga, a Rwanda. Va donar a conèixer aquesta espècie de primat a tota la humanitat, i els va salvar d’una extinció que semblava inevitable. Actualment, la Fundació Dian Fossey i el govern Rwandès continuen realitzant esforços enormes per seguir protegint aquests grans simis i l’hàbitat natural que ocupen.

Ara, mig segle després, us convidem a una xerrada en el Museu de Ciències Naturals de Granollers que mostrarà la tasca realitzada per la Fundació, i també quina és la biologia, comportament i història vital dels goril•les de muntanya. També es farà èmfasi en els projectes de recerca que es porten a terme en aquesta població única, que permeten un millor coneixement de l’espècie. Entre ells, l’estudi del creixement d’aquests goril•les, que ajuden a entendre quins factors limiten el seu desenvolupament.

Goril•les de muntanya mig segle després de Dian Fossey és una xerrada a càrrec de Jordi Galbany Casals, llicenciat en Biologia i doctor en Antropologia Física per la Universitat de Barcelona. Actualment és investigador postdoctoral al “Center for the Advanced Study of Human Paleobiology”de la George Washington University (USA), en col•laboració amb la “Dian Fossey Gorilla Fund International”. Les seves principals línies d’investigació se centren en l’ecologia dental de poblacions de primats en llibertat, així com l’actual projecte a Rwanda on estudia el creixement i el desenvolupament dels goril•les de muntanya de les Virunga a partir de tècniques fotogramètriques.

US HI ESPEREM!!