Puc tenir un primat com a mascota?

T’agraden els primats? L’amor que la majoria de persones sentim per ells és innat. La seva aparença (grans ulls i expressives cares) és pròpia també dels nadons humans pel que, com també succeeix amb aquests, en veure’ls sorgeix la necessitat de cuidar-los. Lamentablement, algunes persones porten l'”amor” per aquests animals massa lluny i, en lloc de respectar-los i admirar-los al seu hàbitat natural, trien comprar-los per tenir-los com a mascota sent, en la majoria dels casos, desconeixedors de les dificultats i perills d’aquesta decisió. Això va ser el que va succeir amb l’Àfrica i la Bea, dues ximpanzés víctimes del mascotisme rescatades per la Fundació Mona.

Però la veritat és que hi ha moltes raons per les quals tenir un primat com a mascota no és una bona idea:

Què pots fer tu?

Demostra el teu amor cap als primats preocupant-te per ells i gaudint-ne a la naturalesa o centres de rescat com a Fundació Mona visitant les nostres instal·lacions.

Si vols una mascota, hi ha molts animals domèstics que serien apropiats com a tal, molts dels quals estan vivint en refugis i protectores i necessiten llars en aquest moment.

Contribueix a la nostra tasca i ajuda’ns a seguir treballant pel benestar i la conservació dels primats.

No comparteixis en xarxes socials imatges i vídeos de primats que viuen com a mascota. Els estudis han demostrat que aquest tipus de representacions poden reforçar la probabilitat que la gent vulgui adquirir un primat com a mascota.