Regne Unit, primer país que prohibeix els micos com mascotes

reino-unido-prohibe-tener-monos-como-mascotas

Regne Unit, primer país que prohibeix els micos com mascotes

Les organitzacions que fa anys que estem treballant per la protecció i la conservació dels primats, fa temps que estem reclamant lleis que siguin clares i que s’apliquin les que ja existeixen. Que s’hagi aprovat un proposició de llei que, entre altres punts, prohibeix la tinença de primats a mans de particulars a la Gran Bretanya, crea un precedent.

Aquí cal que es duguin a terme plans d’acció a nivell nacional, coordinats entre el Govern i les organitzacions de rescat i rehabilitació de primats, que són els que donen una solució per a la problemàtica d’aquests animals. Clarament es necessiten canvis en les lleis espanyoles que simplifiquin les decisions i que portin al decomís d’aquests primats.

Els primats no poden ser mascotes

Per diverses raons però, principalment, perquè són animals salvatges, no domèstics ni domesticables. La demanda d’aquests animals pel tràfic il·legal, contribueix al fet que prop del 70% de les espècies de primats estiguin amenaçades o en perill d’extinció. Una altra de les raons és que són animals altament socials, necessiten la seva pròpia família amb els seus congèneres per poder desenvolupar-se físicament i mental. La gent ha de saber que els primats són molt males mascotes i aturar-ne la demanda. En una casa és impossible oferir-los unes mínimes condicions de benestar i no és ètic fer-los passar per una cosa així, només pel fet de tenir una mascota exòtica. I finalment, ara que tothom malauradament ja sap què és una pandèmia deguda a una zoonosi, és evident que amb els animals més propers a l’humà, el risc de transmissió de malalties és més gran. Així, la tinença de primats en mà de particulars hauria d’estar altament prohïbida i penada.

mascotas en uk versus macacos de berbería en libertad

Actualment hi ha més micos a cases al Regne Unit que macacos de berberia en llibertat en els seus països originaris.

Ha de crear-se una coordinació a nivell europeu perquè per als traficants no hi ha fronteres. Espanya, com a país tan proper al continent africà, és des de fa dècades una via d’entrada de primats, i molts més animals, que entren de contraban.

Des de Fundació MONA portem 20 anys conscienciant la societat sobre la importància de conservar els primats, els seus hàbitats i tota la biodiversitat en general. Ara, el nostre objectiu segueix sent donar allotjament als primats decomissats que ens necessitin. Actualment estem desenvolupant la creació d’un nou centre que ens permetrà acollir a altres espècies de primats a part de les que ja tenim actualment (ximpanzés i macacos de Berberia) i ser la solució per a tots aquells primats que necessiten una segona oportunitat.

Aquesta notícia forma part del butlletí per a socis i padrins “Primates, num 42