Notícies sobre la Suzie

Us expliquem les novetats sobre la integració de la Suzie.

En aquests mesos, hem aconseguit presentar tots els Bilinga amb les portes obertes (excepte en Victor, que s’han vist només a través dels barrots diverses vegades, perquè ell sembla massa tens).

A la Suzie li encanta estar amb  en Tom i deixar-se cuidar. Però no només ha estat amb ell, sinó amb tots els altres en diferents combinacions cada dia. S’està adaptant molt lentament a la presència de la resta. I no podem retreure-li res, és vella i ha estat sola durant anys, així que esperem que sigui només qüestió de temps fins que accepti tots els ximpanzés, i no només en Tom. Però hi ha un gran problema amb ella: no empolaina ningú… Com us podeu imaginar, això dificultarà la seva entrada al grup, perquè és més difícil establir un vincle amb els altres sense l’eina social bàsica dels primats, el grooming.

Monitoreig de les sessions d’associació

Li encanta menjar enciam i cogombre prenent el sol a una gran hamaca penjada ben amunt a una cantonada. I ho sabem molt bé gràcies al nou sistema de càmeres del centre. El fem servir amb finalitats educatives, però també per a la recerca, els cursos i, per descomptat, per controlar el benestar dels animals. En aquest moment, hem col·locat dues de les càmeres captant l’acció a les gàbies de les associacions. D’aquesta manera, tenim enregistrada cada sessió i tenim un punt de vista perfecte del seu lloc preferit, l’hamaca.

Control veterinari

Cada dia els cuidadors estan recollint mostres de femta, per controlar l’estrès (cortisol) a causa de les associacions, que s’analitzarà en un estudi juntament amb la facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona.
A més, s’ha acostumat a ser pesada pels cuidadors. Això ens dóna una mesura més de la seva salut i benestar.

Ajuda’ns amb la seva alimentació amb 1€/mes  o apadrina un ximpanzé

link a Teaming

link per apadrinar un ximpanzé

*La Suzie no es pot apadrinar, però sí pots ajudar apadrinant a un membre de la seva nova família

Et vas perdre el trasllat de la Suzie a MONA?

Pots recuperar tots els stories del nostre Instagram sobre el seu trasllat i primeres setmanes d’adaptació aquí

I seguir les seves darreres novetats aquí.