Nou manual en primatologia!

Primates. Biología, comportamiento y evolución té com a principal objectiu apropar la primatologia a estudiants, professionals i interessats en conèixer el comportament, la biologia i l’evolució dels primats no humans. Està especialment dirigit a estudiants de Biologia, Psicologia, Ciències Ambientals o Antropologia, així com a professionals de centres de recuperació de primats i d’altres nuclis zoològics i als professors universitaris o de secundària.

A través de vuit capítols, el lector trobarà una introducció a l’estudi del comportament dels primats, la seva evolució i taxonomia, ecologia del comportament, desenvolupament ontogenètic i conducta sexual, comportament social, així com les seves capacitats cognitives i tradicions culturals. Els continguts –tractats de forma amena, senzilla, assequible, però alhora profunda, rigorosa i completa– estan pensats essencialment per a aquelles persones que busquen tenir tant, un primer contacte amb la primatologia, com una visió actualitzada de la disciplina. Inclou fotografies, il·lustracions i esquemes que ajuden a la comprensió dels temes desenvolupats en el text.

Primates és el primer manual de primatologia editat en castellà que compila en un únic volum els principals temes i àmbits d’estudi de la jove disciplina primatològica de manera monogràfica i actualitzada, convertint-se en un referent únic entre els països de parla hispana.

AUTORS:

Miquel Llorente (Barcelona, ​​1976). Doctor en Psicologia per la Universitat Ramon Llull (Blanquerna) i Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Va obtenir el “Premi extraordinari de doctorat” per la seva tesi doctoral sobre lateralitat manual i especialització hemisfèrica en ximpanzés. Va realitzar formació de postgrau en Neuropsicologia a l’Institut de Neurociències i Salut Mental de Barcelona. Actualment és director de l’IPRIM (Institut de Recerca i Estudis en Primatologia) i responsable de la Unitat d’Investigació i Etologia de la Fundació Mona.

És membre de l’equip d’investigació sobre evolució social, cultural i biològica en el Plistocè de l’IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social). Presideix l’Associació Primatológica Espanyola des del 2014 i és director del programa de Postgrau i Màster en Primatologia de la Universitat de Girona (UdG) on és Professor Associat de l’Àrea de Psicologia Bàsica. Col·labora com a docent en el Postgrau d’antrozoologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i com a conferenciant i divulgador en temàtiques relacionades amb la primatologia, la psicologia comparada i el benestar animal.

Les seves línies de recerca es centren principalment en l’estudi evolucionista i comparat dels processos cognitius, el comportament social i el benestar dels primats no humans en captivitat, fonamentalment en la rehabilitació i resocialització de ximpanzés i l’estudi comparat de la personalitat i la psicopatologia . També col·labora en diversos projectes de recerca, centres de recuperació i projectes de conservació a Mèxic, Bolívia, Perú, Equador, Moçambic, Zàmbia, Sierra Leone, Senegal, Indonèsia, Regne Unit, Alemanya o Portugal.

ON COMPRAR EL MANUAL: