Descobert el motiu pel qual els goril·les es colpegen el pit

Gorila golpeándose el pecho

Descobert el motiu pel qual els goril·les es colpegen el pit

La imatge d’un goril·la donant-se forts cops al pit és una de les visions més icòniques que s’associen al comportament dels goril·les, però, què vol dir? La comunitat científica s’ha posat mans a l’obra i, per descobrir-ho, han estudiat una desena de grups socials de goril·les de muntanya al Parc Nacional dels Volcans de Rwanda.

L’estudi, publicat a la revista Scientific Reports, està dirigit per Edward Wright i Martha Robbins, de l’Institut Max Planck d’Antropologia Evolutiva. També han participat investigadors de la Fundació Dian Fossey, la Universitat George Washington, la Universitat Goethe de Frankfurt i el professor Jordi Galbany, de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona.

Els goril·les de muntanya viuen en grups socials on sol haver-hi un o més mascles que competeixen amb la resta de mascles del mateix grup i dels grups veïns. Els cops, que són alhora senyal visual i acústica, indiquen de manera fiable les dimensions corporals dels goril·les al seu grup social i els grups veïns. Els mascles més grans i competitius emeten cops amb freqüències més baixes, és a dir, sons més greus. Així:

• Els mascles rivals podrien sentir-se intimidats pel so d’aquests cops de llarg abast, que s’arriben a sentir fins a un quilòmetre de distància, permetent alguns goril·les decidir, de forma prudent, no entrar en lluita.
  • Les femelles podrien fer-ho servir per triar possibles companys.

L’equip també va descobrir una gran variació en el nombre de cops i la durada del cop al pit entre els diferents mascles. Té cada individu un codi propi? Aquest pot ser un altre objecte d’estudi que segur la comunitat científica acabarà descobrint.

Info extreta de les notícies publicades per: Universitat de Barcelona i Xavier Duran (324)