Quan es treballa per Solidaritat

“Davant la situació d’alarma de COVID-19 van poder triar l’opció, -marxo al meu país i em quedo tapadet sota de la manta amb la mare-, però no van dubtar ni un segon, i això és d’admirar. “

Parlem amb Alba Gómara, coordinadora del Voluntariat i de projectes del Cos Europeu de Solidaritat i co-responsable del Departament de Rescat i Rehabilitació de Primats.

Treballem amb joves europeus que vénen a desenvolupar una activitat Voluntària a la nostra Entitat. Ells són participants del COS EUROPEU DE SOLIDARITAT.

Des 2015 Fundació MONA és una de les entitats acreditades a Europa que rep finançament de la Comissió Europea per acollir i enviar joves voluntaris. Aquests són beneficiats amb unes beques que els garanteix abans de res una seguretat i protecció, amb totes les despeses cobertes allà on vagin.

Com a coordinadora de Projectes, a les entrevistes per seleccionar els millors candidats sempre els hi dic: “Potser no importa tant el que vagis a fer, importa que sàpigues el que tu vols, si t’agrada un país, si vols aprendre una llengua, conèixer gent, desenvolupar-te com a persona, en definitiva créixer … “. Però sí que és veritat que intento afinar i busco en els seus ulls aquesta il·lusió per voler fer alguna cosa per algú, i en aquest sentit busquem joves que vulguin canviar el món.

Archie, Cecilia, Barbara, Margot i Celia ho van tenir clar. Davant la situació d’alarma de COVID-19, la paraula SOLIDARITAT va recobrar més sentit que mai. Insisteixo, són joves, menors de 30 anys perquè és l’únic requisit per participar en aquesta beca. Ells encara no tenen vocació de metges, sanitaris, policies, bombers, polítics… però es van llançar a la piscina per ajudar-nos.

Van poder triar l’opció, “marxo al meu país i em quedo tapadet sota de la manta amb la mare”, però no van dubtar ni un segon, i això és d’admirar.

Potser la nostra joventut creix forta, amb coneixement del que significa SOLIDARITAT i potser EUROPA, tan fràgil i danyada en aquests moments, va apostar per una iniciativa que SÍ té efectes i resultats.

Cecilia us explica com està sent l’experiència de viure confinats en un centre de rescat.