Benvinguda Cheeta!

Aquesta passada matinada arribava a Fundació MONA entre molta expectació la nostra darrera inquilina, la Cheeta.

En Didi Crailsheim, un dels nostres caps de cuidadors, es va desplaçar aquest passat dilluns al zoo Oasis Park de Fuerteventura per conèixer-la i saber sobre els seus gustos i pors. L’endemà es van reunir amb ell l’Olga Feliu, Directora de MONA i el nostre veterinari Josep Badia, tot per fer-li més fàcil la transició i que almenys compti amb un parell de cares conegudes i algú en qui confiar un cop a les nostres instal·lacions de Riudellots de la Selva (Girona).

Dijous al matí la Cheeta va viatjar en un vol directe a Madrid i posteriorment vam viatjar fins a Riudellots per carretera en un viatge sense incidents.

Per a que el canvi no sigui massa traumàtic aquests primers dies tenim la sort de comptar amb la persona favorita de la Cheeta, en Vicente. Es coneixen de tota la vida, ja que ell va ser una de les persones que les van criar quan va arribar procedent d’un decomís al zoo Oasis Park i han mantingut una relació especial durant més de 28 anys.

També sense incidents ha estat la seva entrada a la seva nova instal·lació interior. Aquest matí la Cheeta ha saludat molt feliç a cadascun dels cuidadors que poc a poc han anat passant per conèixer-la. I com l’hem vist tan tranquil·la, de seguida que el sol a brillat amb força li hem deixat accés a les gàbies d’associació. Ha sortit molt ràpid i de nou molt tranquil·la i vocalitzant d’alegria. Els inquilins habituals de MONA l’han sentit en la distància i han contestat, així que ja saben que hi ha “chica nueva en la oficina”. A fora, a més, l’esperaven els mitjans de comunicació, que no s’han volgut perdre aquest moment tan especial.

Un cop ha inspeccionat la seva nova llar, ha triat l’hamaca més alta per a poder veure-ho tot millor. Ja ens hem adonat que li encanten les altures. Estem impacients per anar coneixent-la més i saber més de la seva personalitat.

Ara la Cheeta haurà de passar una període d’adaptació abans de poder ser integrada amb els seus congèneres, però segur que estarà molt contenta de tornar a gaudir de la companyia d’altres ximpanzés.

Us mantindrem informats!