Data de naixement: 1973
Lloc de naixement: probablement en llibertat
Data d’arribada a MONA:
setembre 2021

La història de la Suzie

Des de molt petita va ser propietat d’una família circense i va estar treballant per a ells en els espectacles itinerants principalment a Bèlgica.
També va protagonitzar alguns anuncis.

Passat

Ja retirada, l’any 1995 els seus propietaris la van traslladar a Alacant, juntament amb un altre ximpanzé, en Jimmy. Amb ell va viure en unes gàbies a una casa de la província d’Alacant, fins fa 5 anys, quan el seu únic company va morir.
L’any 2010 va ser la primera vegada que vam saber d’ella, i no va ser fins el 2021 que per fi entre diverses organitzacions vam poder convèncer els seus propietaris que el millor lloc per a una ximpanzé és en companyia dels seus congèneres, a MONA. Així, els seus últims anys de vida podran ser en una gran instal·lació, amb herba, vegetació i arbustos… i el més important, ja no tornarà a estar sola.

Present

S’ha adaptat molt ràpidament al centre i a la seva nova vida. És una iaia que té les idees molt clares.

Li encanta estar en compnayia d’en Tom i mica en mica va acceptant a la resta del grup.

La seva vida social

Segueix en procés d’associació amb el grup Bilinga. Gràcies al sistema de càmeres del centre, podem enregistrar cadascuna de les sessions i seguir el progrés. A més, durant el procés d’associació s’estan prenent mostres de la femta, per a controlar l’estrès (cortisol) causat per les associacions, que s’analitzarà en un estudi juntament amb la facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Gustos

• Li encanta menjar enciam i cogombre
  • El seu lloc favorit és una gran hamaca penjada a una cantonada alta, on pren el sol tot el dia.

Anècdotes

• Quan la Suzie va arribar, la resta de seguida se’n van adonar i feien vocalitzacions per saludar-la des de les seves habitacions.
  • Quan la Suzie dorm ho fa sempre a la mateixa hamaca, es tapa completament amb les mantes i desapareix sota.
  • Quan Suzie es desplaça per la instal·lació, evita el terra i prefereix grimpar.

Aquí et deixem el video del seu trasllat a MONA.

El grup de la Suzie

El seu grup és el que hem anomenat Els Bilinga*.

Bilinga: Nauclea diderrichii és un arbre natiu d’Àfrica Central i part d’Àfrica Occidental. El seu hàbitat natural són els boscos humits de terres baixes subtropicals o tropicals i es troba amenaçat per la tala sense control per la seva fusta. Aquest arbre produeix un dels fruits favorits dels ximpanzés. Fins i tot s’han realitzat estudis de les vocalitzacions que emeten quan es troben amb un arbre carregat de fruits!

Vols Ajudar-me?

Apadrina