Apadrina’m

Data d’arribada a MONA:
17 de desembre de 2003

La història d’en Juanito

Neix a un zoo de Tenerife. Tan sols tenia uns pocs mesos de vida quan va ser separat de la seva mare i el seu propietari va intentar vendre’l a un traficant d’animals a Madrid. Quan això va arribar a oïdes d’una col·laboradora de MONA de Tenerife, aquesta va alertar les Autoritats de Duanes i a les poques setmanes van confiscar en Juanito. Van venir diferents mesos de disputes legals, ja que el propietari del zoo va apel·lar contra la confiscació i en Juanito es va haver de quedar temporalment en una clínica veterinària local. Després de sis mesos d’atenció en la clínica, començava a ser difícil tenir cura d’en Juanito per la seva creixent activitat. Necessitava relacionar-se amb altres de la seva espècie com més aviat millor. Finalment, poques setmanes abans de Nadal, el tribunal prengué la decisió que MONA pogués encarregar-se d’ell i vam volar a Tenerife tan aviat com vam poder.

Passat

Va arribar a MONA amb només 1 any procedent del zoo de Tenerife. Presentava una forta conducta de balanceig repetitiu abraçat a un munt de palla, segurament deguda a la separació primerenca de la seva mare.
En menys de dos mesos d’associació ja estava integrat sense cap problema en l’antic grup de La Família. Va establir un vincle molt fort amb la Waty, una femella del grup que va exercir el paper de la seva mare.

Present

En aquests moments és en plena adolescència i s’ha fet gran. Ara el trobem més seriós que abans, mentre que fa uns anys era el més entremaliat i trapella del centre.
S’ha transformat en un ximpanzé fort i robust i malgrat ser menys juganer, no ha perdut el seu caràcter simpàtic.

La seva vida social

Quan va fer els vuit anys va ser el moment en què vam començar amb la seva associació en el nou grup, ja que necessitava amics més grans amb qui relacionar-se. Ara pertany al grup dels Mutamba i, tot i ser el ximpanzé més jove, està intentant assolir un lloc més important dins de la jerarquia del grup.

Gustos

• Li encanten els enriquiments que li preparen els cuidadors. Tot el que siguin activitats que requereixin manipulació li agraden molt. És molt hàbil en l’ús de branques per a resoldre problemes de com aconseguir menjar.
  • Li encanta passar el temps en companyia de la Waty i l’Àfrica.

Anècdotes

• Quan en Juanito va conèixer el primer ximpanzé: Va ser l’endemà d’arribar aquí quan li vam presentar en Bongo, que tenia 3 anys, dos més que ell. En Bongo se li va acostar amb moltíssim interès i en Juanito va respondre clavant-li un mastegot al cap! Valent des del primer dia! Tota l’escena va ser enregistrada per les càmeres del National Geographic i es pot veure a la sèrie Diarios de Chimpancé.

• Quan en Juanito veu els nens que vénen de visita: S’acosta a la tanca, molt interessat en els nens i sembla voler interactuar amb ells.

• Quan en Juanito està interessat per alguna cosa: Fa un so molt característic amb els llavis. Ja ho feia abans d’arribar aquí i cada cop que centra l’atenció en alguna cosa el fa.

El grup d´en Juanito

El seu grup és el que hem anomenat Els Mutamba*.

Mutamba: Strychnos spinosa és un arbre originari d’Àfrica tropical i subtropical. Després del període de pluges produeix un fruit groc agredolç i sucós font suplementària d’aliment per a la població rural i fruit molt nutritiu que serveix d’aliment també a molts animals, entre ells, als micos. De fet, en anglès el seu nom es tradueix com “taronger espinós del mico”.

Vols Ajudar-me?

Apadrina