MONA en el Dia del Voluntari Digital

Com cada any, arriba el Dia dels Voluntaris de ”la Caixa”, però aquesta vegada, serà una mica diferent. El dissabte 27 de juny tindrà lloc el primer Dia del Voluntari Digital, una trobada on-line amb una gran varietat de propostes interessants i al qual tots els voluntaris i voluntàries podran accedir, des de qualsevol lloc, a través del seu ordinador o mòbil.

En aquesta edició, el Dia del Voluntari girarà entorn al Medi Ambient. Serà una jornada molt completa, a la qual estan convidades a participar tant les famílies dels propis voluntaris com les entitats i els seus usuaris. A través de diferents experiències inspiradores, coneixerem com la naturalesa influeix en les nostres vides. Ens endinsarem en els mars i oceans amb el biòleg marí Manu San Félix, Fundador de l’Associació Vellmarí. També comptarem amb Montse Franch, educadora de AULACRAM, qui ens explicarà les principals amenaces del medi marí i com aquests perills poden afectar la vida del planeta. I MONA també hi participarà! L’ Arantxa García, responsable de l’equip d’Educació Ambiental de la Fundació MONA, guiarà als voluntaris i voluntàries de La Caixa en una visita exclusiva per a conèixer de prop als primats.

Per a completar la programació, donarem curs a la creativitat i a l’aprofitament de recursos gràcies als tallers sostenibles programats. Zero Waste BCN porta diferents propostes amb les quals ens mostraran maneres de reduir el nostre impacte mediambiental: des d’iniciar-nos en el món de la cosmètica natural, creant el nostre propi desodorant i altres productes, fins a aprendre trucs i recursos per a cuinar minimitzant el residu alimentari.

Els més petits de la casa també tindran la seva oportunitat de participar en aquest dia amb els tallers infantils. Amb “¡Los viejos calcetines reviven!” podran fer el seu propi ninot aprofitant mitjons i peces de roba que ja no s’utilitzin. I amb l’activitat “Juegos que cuidan el planeta” aprendran a crear joguines a partir d’envasos reciclats, en aquest cas, un tetrabrick.

Com a colofó a la jornada, gaudirem d’una experiència teatral online en exclusiva a càrrec del realitzador audiovisual, Mikel TejadaPlanet Show Game narra la història d’un astronauta que ens trasllada en el temps, proposant diferents reptes mediambientals.

Aquest dissabte, MONA connecta amb els voluntaris i voluntàries de La Caixa, MONA connecta amb el Medi Ambient!