La COVID-19 i la nova situació a MONA

Quan va saltar la notícia de l’arribada del nou virus ens vam plantejar una sola pregunta: es poden contagiar els primats no humans? La resposta en aquell moment no es coneixia, però davant la

serietat de la situació que ja es veia a Itàlia, vam decidir anul·lar totes les activitats i confinar a part de l’equip de cuidadors en el mateix centre per a minimitzar el risc de contagis.

A mesura que van passar les setmanes, científics van avisar del gran risc que suposa aquest coronavirus per a la supervivència dels grans simis, ja de per si en perill d’extinció. La notícia és terrible. I llavors vam saber que havíem pres la millor decisió possible, perquè els cuidadors han estat fora de perill i els primats també.

Que a causa de l’avarícia humana i al maltractament al qual sotmetem al planeta, aquest virus s’hagi escampat per pràcticament tot el món, hauria d’obrir els ulls a tota la població. No es pot ignorar més a científics, divulgadors i educadors ambientals que fa anys avisen que la relació amb la natura ha de canviar i els governs cal que treballin per una gestió que respecti la vida a la Terra. Per això ens unim a la petició de Eurogroup for Animals al Parlament Europeu, perquè es prenguin mesures serioses i hi hagi un canvi real i positiu en la “nova normalitat”.

Agraïments:

En primer lloc, agrair l’esforç a tot l’equip, des dels companys que han estat a càrrec de la seguretat dels primats i el centre, fins a la resta que des de casa han continuat treballant per a mantenir el projecte a flotació.

I per descomptat als socis, padrins i col·laboradors, que feu amb la vostra generositat que tot això sigui possible.

Gràcies de tot cor!

Aquest notícia forma part de la Revista del soci, Primates num 40.
Llegeix el num complert aquí.