Què Fem

Què fem?

Els ximpanzés i macacos que viuen a MONA són animals que provenen de comisos i que han tingut un passat molt difícil o fins i tot cruel. Molts d’ells havien estat utilitzats en l’espectacle. D’altres havien estat criats per famílies humanes com si es tractés de nens, fins que en créixer es van tornar incontrolables i van ser tancats en gàbies petites. Tots ells van ser separats de les seves mares des de petits i no van tenir l’oportunitat d’establir vincles socials amb els seus congèneres. Mai van arribar a entendre què són en realitat: animals salvatges o humans. L’aïllament, la soledat i el tracte lamentable dels seus anteriors cuidadors han ocasionat problemes físics i psicològics dels que s’intenten recuperar amb una nova vida a Fundació MONA.

Rescat i rehabilitació

La missió de la Fundació MONA és rescatar aquells primats que malviuen en pèssimes condicions. En el nostre centre, els rehabilitem físicament i mentalment i els hi oferim una vida en grup. Els primats són animals socials, longeus i molt intel·ligents que pateixen en captiveri, així que davant la impossibilitat de retornar-los al seu hàbitat natural, ens esforcem perquè tinguin una vida més digna en companyia dels seus congèneres, rica en estímuls i amb tot el respecte que es mereixen.

Educació i Sensibilització

Treballem per ensenyar el nostre treball al públic, perquè sabem que els problemes als que s’enfronten aquestes espècies (extinció, tràfic d’espècies, maltracte en nom de la indústria de l’entreteniment…) poden solucionar-se mitjançant la sensibilització sobre la necessitat de protegir la naturalesa i els nostres parents evolutius més pròxims.

Investigació i formació

D’aquesta manera, apostem per la investigació etològica, per una banda com a via per monitorar i millorar el benestar d’aquests animals rescatats, i per altre com a eina per dilucidar incògnites sobre el comportament dels nostres avantpassats. A més, oferim formació en primatologia i ciències afins a professionals i a persones interessades en formar-se en aquest camp.