Vins i avellanes pel dia mundial del ximpanzé

vins la vinyeta

Vins i avellanes pel dia mundial del ximpanzé

Avui 14 de juliol se celebra el dia mundial del ximpanzé. Per aquest motiu, 3 projectes gironins han creat un esdeveniment de maridatge solidari a favor dels primats de la Fundació MONA.

L’esdeveniment és en petit format i totes les entrades s’han exhaurit. Els participants podran descobrir les d’avellanes Nuasets, recentment guardonades amb el distintiu de Girona Excel·lent. El tast de vins serà de la mà de La Gastronòmica, esdeveniments emocionants, que descobriran als participants uns vins molt especials del Celler La Vinyeta (millor celler català 2018). Per una banda dos dels seus Monos*, vins amb ànima, dos vins monovarietals que cada any tenen com a protagonistes a dos dels primats rescatats per la Fundació MONA d’antigues varietats empordaneses recuperades pel celler. Un altre vi que té molt a veure també amb els primats, és el Pica-Pedra blanc. Aquest vi vol homenatjar els voluntaris que han picat pedra per causes solidàries en els moments més durs del 2020 i enguany la seva protagonista és la Barbara Sansone, una de les cuidadores que es va estar els primers mesos de més incertesa de la pandèmia confinada al centre de recuperació de Riudellost de la Selva per evitar contagis als primats rescatats.

La recaptació d’aquest esdeveniment serà destinada al 100% al manteniment dels primats de la Fundació MONA, ja que l’entitat no rep cap subvenció per encarregar-se dels animals que els hi arriben decomissats per les Autoritats.