Fundació MONA, a Johannesburg per impulsar la formació i protecció dels primats

Bebé gorila de montaña

Fundació MONA, a Johannesburg per impulsar la formació i protecció dels primats

Fundació MONA ha estat convidada per l’Aliança Panafricana de Santuaris (PASA) a participar en el seu darrer seminari anual, titulat “La Protecció dels Primats Salvatges”, reafirmant el nostre compromís amb la conservació i el benestar animal a nivell internacional.

PASA, que és la xarxa més gran de santuaris dedicats a la protecció, rehabilitació i alliberament de grans simis i micos a l’Àfrica, organitza aquests seminaris com a part de la seva missió per unir esforços globals en la lluita contra la caça furtiva, el tràfic il·legal d’animals i els abusos que pateixen aquestes espècies. La trobada d’enguany s’ha celebrat a Johannesburg, Sud-àfrica, i ha reunit els principals centres de rescat africans, amb Fundació MONA com a l’única organització no africana convidada, un honor que destaca el nostre compromís global amb la causa.

Durant la nostra participació, Fundació MONA ha tingut l’oportunitat de presentar el nostre innovador programa de formació MONATYC. Aquest programa té com a objectiu no només millorar les habilitats de l’equip de l’organització, sinó també compartir coneixements amb altres centres de rescat. La capacitació del personal és un pilar fonamental per garantir el benestar dels primats i assegurar que els equips disposin de les eines necessàries per afrontar els reptes quotidians de la gestió, rehabilitació i protecció d’aquestes espècies en perill.

El projecte MONATYC promou l’intercanvi de coneixements entre professionals del sector, fomentant un enfocament col·laboratiu i de millora contínua. La formació especialitzada inclou àrees com l’etologia, la medicina veterinària, l’enriquiment ambiental i la gestió de santuaris, aspectes clau per millorar les condicions de vida dels primats sota cura humana i preparar-los per a una possible reintegració al seu hàbitat natural.

La invitació de PASA a Fundació MONA subratlla la importància de la cooperació internacional en la protecció de la vida salvatge, i reafirma la rellevància de programes com MONATYC per enfortir la xarxa global de santuaris i millorar la qualitat de vida dels primats arreu del món.

Espècies en perill d’extinció per tenir mascotes exòtiques

El tràfic d’espècies exòtiques és, amb la deforestació, un dels factors que més contribueix a la desaparició de moltes espècies a nivell global. Actualment la demanda més gran a l’Àfrica és per part de països asiàtics i de mitjà orient que els adquireixen com a mascotes exòtiques per caprici o com a reclam a les xarxes socials. Fins i tot se’n troben a països que no són àrees de distribució natural de les espèces traficades, però que actuen com a punts de connexió entre traficants i compradors.  Aquest tràfic posa en greu perill la conservació de les espècies i contribueix al seu declivi a causa de l’explotació i el desarrelament dels seus hàbitats naturals.