Benvinguda a la teva nova vida, Suzie

Suzie1

Benvinguda a la teva nova vida, Suzie

Adéu als anys de circ i aïllament. La Suzie ja és a MONA i es posa així fi a aquest cas que va començar fa onze anys.

Per poder ajudar la Suzie abans no fos massa tard per a ella, vam haver de convèncer els seus propietaris perquè la cedissin. Passaven els anys i per la via administrativa/legal no hi havia moviments per part de les Autoritats competents, tot i que hi havia motius per decomissar-la i feia anys que els hi reclamàvem, Després de moltes converses i reunions entre els propietaris i les entitats Stichting AAP, Institut Jane Goodall Congo i nosaltres, vam poder fer-los entendre que estaria millor en companyia dels seus congèneres i cuidada per professionals. La cessió de la Suzie ha fet possible el seu trasllat i que acabin per fi els seus dies de soledat.

Una segona oportunitat

I com està la Suzie? Doncs s’està adaptant meravellosament.

Li encanten les hamaques altes, des d’on mirar els arbres dels voltants, veure els macacos veïns i als cuidadors enfeinats amunt i avall, i prendre el sol.

Estem en ple procés de presentacions amb el grup i ja coneix a tots els ximpanzés que seran la seva nova família: els Bilinga. Us hem de dir que és molt tranquil·la, potser una mica massa, però no oblidem que té prop de 50 anys! Per la nostra sorpresa, qui l’està ajudant més i amb qui busca més interacció és amb en Tom. Ell, tot i ser de personalitat molt nerviosa, amb ella és tot un amor i li aporta la companyia que li calia fa tant de temps. Us mantindrem informats de com va avançant tota la seva integració.

Ajuda’ns amb la seva alimentació amb 1€/mes  o apadrina un ximpanzé

link a Teaming

link per apadrinar un ximpanzé

*La Suzie no es pot apadrinar, però sí pots ajudar apadrinant a un membre de la seva nova família

Et vas perdre el trasllat de la Suzie a MONA?

Pots recuperar tots els stories del nostre Instagram sobre el seu trasllat i primeres setmanes d’adaptació aquí

I seguir les seves darreres novetats aquí.

Aquesta notícia forma part del butlletí per a socis i padrins “Primates, num 43

Revista 43