Jugant amb EVA per canviar el món

Dekimba és un projecte que neix amb la voluntat de facilitar una educació més compassiva, respectuosa i justa amb altres espècies animals. Aposta per la realització d’activitats de lleure educatiu, la formació en educació humanitària i la col·laboració amb entitats de defensa i protecció animal, la recerca i distribució de materials existents i la creació de materials propis.

Aquesta última línia de treball s’ha iniciat amb l’edició d’ EVA, un joc de taula cooperatiu per a nenes i nens a partir de 4 anys. El joc escenifica la història de l’Eva, una ximpanzé capturada en el seu hàbitat natural i obligada a treballar en el cinema i la televisió, que aconsegueix escapar gràcies a un descuit dels seus cuidadors. Els participants tenen l’oportunitat d’ajudar-la en la seva fugida fins al refugi de primats. És un joc perfecte per a grups de nens i nenes que s’inicien en els jocs de taula, ja que les seves partides són curtes i emocionants.

Dekimba creu que la col·laboració entre entitats, projectes i professionals implicats en el canvi de paradigma és imprescindible per aconseguir veritables canvis per a la resta d’animals i recolza el suport a qui es fan càrrec del rescat i suport d’animals explotats. Per això, de cada exemplar d’ EVA es destinen 2 euros a Fundació Mona.

Tot jugant, els nens i les nenes van dibuixant el que serà el seu món, ple de valors i significats. El joc els proporciona la llibertat de provar, investigar i posar-se en la pell d’infinitat de personatges, viure situacions de tot tipus i experimentar diferents rols. Entre imaginació i realitat, construeixen la seva personalitat a força d’experiències i de relacions humanes i amb l’entorn. Si els donem l’oportunitat de conèixer una forma diferent de relacionar-se amb la resta d’animals, més d’acord amb una societat realment humanitària, estarem apostant per un futur millor per a tothom.

EVA, juntament amb altres contes i jocs, pot aconseguir en el web www.dekimba.org.

Font: El caballo de Nietzsche

Cercar