El Venadito, art contra el maltractament animal

El Venadito_4a edició

El Venadito, art contra el maltractament animal

El Venadito, la mostra d’art contra el maltractament animal, en la seva 4a edició es reinventa creant un nou format expositiu

El maltractament cap als PRIMATS és el tema central d’aquesta nova convocatòria organitzada per l’espai d’art siNesteSia i el Centre Cultural la FARINERA del CLOT amb la col·laboració de LA FUNDACIÓ MONA.

La convocatòria estarà oberta del 21 de setembre del 2021 fins el 15 de gener de 2022. Les bases es podran consultar a la web de les entitats col·laboradores o sol·licitar-les a sinestesia.uno@gmail.com

Una exposició deslocalitzada per sortir a buscar el públic

Montserrat Pérez, creadora del projecte i comissària de siNesteSia proposa en aquesta edició un nou gir al tradicional format expositiu. El Venadito sortirà a buscar al públic en lloc d’esperar a que aquest vingui. Deslocalitzarem l’exposició i situarem les obres fora de la sala. En els llocs de pas i espera dels diferents centres i entitats participants. La Farinera del Clot coordinarà els diferents espais expositius que en aquesta edició es sumen al projecte.

audio entrevista

Consulta les BASES DE LA CONVOCATORIA

El Centre Cultural La Farinera del Clot és un equipament municipal gestionat per la Federació d’Entitats del Clot-Camp de l’Arpa (FECCA) a través d’un model de gestió cívica i forma part de la Xarxa de Centres Cívics de l’Ajuntament de Barcelona. Des de la seva inauguració l’any 1999, La Farinera és un espai de creació cultural, un nexe de trobada i punt de partida entre persones creadores i espectadores. Una fàbrica de creació i difusió d’arts escèniques, musicals i audiovisuals que entén la cultura com un mecanisme de transformació social i d’acció col·lectiva.

El moviment animalista no pot quedar-se tancat sempre en un mateix cercle, és per això que sortirem a trobar-vos. Del ja conegut petit format passarem al cartell, d’un únic espai a múltiples, d’un públic que ja està conscienciat impactarem en el que desconeix aquesta realitat. Volem apropar l’exposició a públics que no son afins al moviment o que tenen pocs interessos artístics. Gràcies a aquesta deslocalització democratitzarem l’art fent que sigui completament accessible per totes i tots.

La mostra es realitzarà sense contraprestació econòmica per part de l’organització ni dels artistes, és a dir, ni es cobra per l’ús de l’espai, ni l’artista serà retribuït econòmicament per mostrar el seu treball. Les obres estaran a la venda en format digital durant el periode d’exposició (sempre que l’espai ho permeti), el 80% anirà a l’artista i el 20% a la Fundació MONA.

Pòster El Venadito 4a edició

El disseny del cartell és obra de @juanpablo_rada utilitzant la foto de Bongo de @joan_brull

Carnet “SÓC MONA”

La visita a l’itinerari de l’exposició serà totalment gratuïta. Es podrà adquirir de manera voluntària un carnet de la mostra que permetrà a la posseïdora o posseïdor posar-li un segell en els diferents espais d’exposició. Un cop completat, participarà en el sorteig d’unes entrades gratuïtes per una visita privada a la fundació MONA. El carnet, amb el títol “SÓC MONA” tindrà un cost de 5€, que seran donats íntegrament a l’entitat. El carnet fa referència al gènere, donant rellevància al nostre passat evolutiu.

L’objectiu d’EL VENADITO és visibilitzar la situació dels animals, donar ajuda a les protectores que els socorren, protegeixen i cuiden i per últim difondre el treball dels artistes.

Com ja és habitual es realitzaran activitats paral·leles a l’exposició: visites guiades en bicicleta, tant per a nens com per a adults, tallers de creació gràfica i altres activitats.
Per a més informació podeu consultar la web de les de les entitats participants.

A per un S. XXI lliure de patiment animal.