El Venadito, art contra el maltractament animal

El 6 de abril torna El Venadito 4ª ed. Biennal d’art contra el maltractament animal creada per siNesteSia.

En aquesta edició la mostra pren com a protagonistes els primats. La Fundació Mona, el Centre Cultural La Farinera del Clot i 20 espais artístics i culturals més donen veu a aquests animals i exposen la seva vulnerable situació.

Poster El Venadito

El Venadito en la seva 4ª edició es presenta en un format molt diferent, omnipresent en els espais i transversal en la direcció del missatge

21 espais són els que exposaran 26 obres de mida pòster 50x70cm que deixaran d’ubicar-se a les sales d’àmbit expositiu. Podrem trobar una o dues obres distribuïdes a qualsevol lloc dels espais que acullen la mostra. En aquesta nova entrega de la biennal hi participen centres de tot tipus d’índole. Des del Museu de les Ciències Naturals, espais artístics, centres culturals i cívics, casals… La democratització de l’art i l’apropament d’aquest és un dels objectius de aquesta nova proposta.

En El Venadito l’art serveix per remoure consciències i empatitzar amb l’espectador fent-lo partícip i conscient que som responsables i protectors del patrimoni natural, que no és nostre, sinó de totes les espècies que cohabitem en ell. L’art ha d’estar en constant canvi i evolució. Les obres cercaran a l’espectador i no l’espectador a les obres, interpel·lant-lo en espais inesperats. Cerquem la mirada, l’atenció, la sorpresa, el qüestionament, el debat, la revolució…

La inauguració de la mostra tindrà lloc el 6 d’abril de 2022 a les 19 h al Centre Cultural La Farinera del Clot, centre de referència de la Biennal. Serà comissariada com a les altres edicions per l’artista i comissària Montserrat Pérez creadora de l’espai siNesteSia. La mostra finalitzarà el 14 de juliol, dia Internacional del Ximpanzé.

Les obres estaran a la venda sempre que els espais ho permetin i els beneficis de la seva venda es repartiran, un 20% a la Fundació Mona i el 80% a l’artista. La intenció de la Biennal és protegir a Artistes&Animals.

Activitats de la Biennal del 6/4 al 14/07 2022

INAUGURACIÓ 6/04/22 a les 19h:

Presencial al Centre Cultural la Farinera del Clot
Acte inaugural / RERE LES PETJADES DE LA MONA
Intervenció urbana en la creació d’un mural per part del públic assistent

GINCANA

Gratuïta para descobrir els cartells als diferents centres. Consulta EL PLANELL de los centros que participan en la Bienal. Allà hi trobaràs tota la informació referent a l’itinerari, horaris, adreça..

Carnet SÓC MONA

opcionalment podràs adquirir el carnet al Centre Cultural la Farinera del Clot per un import de 5 € que es destinarà com a donatiu a la Fundació MONA. Es segellarà als centres una cop es localitzi el cartell a l’espai (el cartel anirà acompanyat d’un codi QR que remet a una pàgina web on hi ha la informació de l’artista /obres /espais /activitats…) Completades les 15 caselles del carnet podràs gaudir d’una entrada gratuïta pera visitar la Fundació MONA. El carnet reivindica el gènere com part del nostre passat evolutiu.

ENRIKITELES

activitat d’enriquiment ambiental de la Fundació MONA impartida per la comissaria i artista Montserrat Pérez com part de l’activitat professional tèxtil de siNesteSia. A partir de material reciclat que portaran els participants i el que aportarà l’espai crearem murals acolorits i originals que ajudaran als primats de la Fundació MONA en la seva recuperació. *Pvp 5€ por persona

4 TALLERS LES DIMARTS 12/04,  10/05,  14/06 I  5/07 . Horari de 17 a 20h
(inscripció prèvia a sinestesia.uno@gmail.com, reserva el teu horari).

PEDALADES PRIMATS

sortides en bicicleta per visitar l’exposició acompanyats de l’artista i comissaria Montserrat Pérez que ens descobrirà tot el que envolta a cada una de les obres que formen part de l’exposició.

Hi ha dos sortides amb dos itineraris, A I B,  per abastar els dos districtes:
SORTIDA A: 22/4, 20/5  i 17/6   – Horari 11:00 a 13:00
SORTIDA B:  22/4,  20/5 i  17/6  –  Horari 19:00 a 21:00

Inscripcions al Centre Cultural La Farinera del Clot. *Pvp 3€ adults/ 1€ infants
93 291 80 80 informacio@farinera.org

DISSENYA EL TEU CARTELL

Activitat artística relacionada amb el disseny i la creació de cartells a càrrec de la comissaria i artista Montserrat Pérez. Es realitzarà al Centre Cultural la Farinera del Clot.
Inscripcions 93 291 80 80  informacio@farinera.org *Pvp 5€

INFANTS    25/04, 30/05 i 27/06  –  Horari 17:30 a 19:00
JOVES       25/04,  30/05 y 27/06  –   Horari 19:00 a 21:00

DOCUMENTAL SÚPER CHANGO

de Paolo Marinelli, 3/05 a las 19h. Una obra que exposa de manera rigurosa i accesible per a tots els públics, la dimensió  natural i social del conflicte ecològic per a la conservació d’una espècie de primat en perill. D’una forma subtil i conmovedora, el documental plasma les dinàmiques amagades en un projecte de conservaicó del mono aranya a l’estat d’Oaxaca, Mèxic.

Veure trailer.

Presentat pel creador del documental, Paolo Marinelli i els directors científics del projecte, Sònia Sànchez i Arturo Gonzalez.

Al Centre Cultural la Farineral del Clot. Entrada lliure i gratuïta. (no cal reserva prèvia).

XERRADA DE FUNDACIÓ MONA,  “Els últims primats del planeta”

14 /06 horari 19h. al Centre Cultural la Farineral del Clot. Entrada lliure i gratuïta. (no cal reserva prèvia).

Xerrada d’un expert de Fundació MONA sobre la situació dels nostres parents evolutius i la feina d’un centre de rehabilitació de primats a Catalunya amb més de 20 anys de trajectoria. Amb connexions en directe amb el centre per conéixer els ximpanés i macacos rescatats i les seves històries.

CLAUSURA DE LA BIENAL

14/07/22 día internacional del chimpancé.

*Els imports de les activitats es destinaran a pagar el material d’aquesta i la resta es donarà a la Fundació MONA

Moltes gràcies per la vostra participació.
L’equip de la Biennal