El MONOvarietal, un vi únic i solidari

Fa uns anys que la Fundació Mona i el celler La Vinyeta de Mollet de Peralada col·laborem i aquest 2018 hem unit esforços i passió per crear un producte únic i solidari: el MONOvarietal. Són dos vins, un blanc , “Abu” (un dels nostres 4 macacos de Berbería) i un negre, “Bongo” (un dels nostres 14 ximpanzés).

S’anomenen Mono perquè són vins elaborats amb una sola varietat de raïm. En el cas del vi blanc s’ ha utilitzat malvasia i, per al negre, monestrell, dues varietats molt antigues de l’Empordà que el celler La Vinyeta ha recuperat. Cal destacar que són vins vegans. No s’ha utilitzat cap derivat animal ni gelatina en el seu procés d’elaboració.

Però, aquest és un projecte de futur. La idea és que cada any s’utilitzi la imatge de dos primats diferents del centre i que les ampolles es puguin col·leccionar.

Aquesta és una EDICIÓ LIMITADA a 3.500 unitats de cada varietat, que es poden adquirir en botigues especialitzades, a La Vinyeta, a la Fundació Mona i en alguns restaurants de la demarcació gironina i tots els que es vulguin afegir seran benvinguts! El preu de cada ampolla a la botiga és de 7,5 euros i una part dels beneficis es destinarà a MONA.

«No volem que sigui un producte elitista, el que volem és que la gent s’animi a tastar els vins i a conèixer la Fundació Mona», indica Josep Serra del celler La Vinyeta, qui assegura que està «satisfet» de ser part d’aquest projecte amb «ànima» i a qui Fundació MONA agraeix aquesta col·laboració.